Key visual

Key visual to graficzny motyw przewodni marki, który obrazuje jej przekaz emocjonalny, charakter oraz wartości, z którymi się utożsamia. 

Motyw przewodni marki

KV to najczęściej pewien charakterystyczny motyw graficzny, który pojawia się na wszystkich materiałach. Key Visual nie musi być bezpośrednio częścią logo, nie musi nawet wprost nawiązywać do logo, ale pod pewnymi warunkami stanowi ważny dodatkowy element logo. Czasami jest to po prostu charakterystyczna kompozycja kolorów, kształtów i typografii, nawet całkiem abstrakcyjna.

Projekt logo jest i będzie sercem każdego brandingu, ale dobrze zaprojektowany klucz wizualny sprawia, że materiały marki są rozpoznawalne, nawet gdy nie umieścimy na nich logo ani nazwy firmy. Chcąc zrozumieć, ile potrafi zdziałać Key Visual, wystarczy odpowiedzieć sobie na pytanie: Dlaczego na całym świecie trzy ukośne paski kojarzą się wszystkim z pewną marką sportową?

Co to jest system rozpoznawalności marki?

  1. typografia – stosowanie tych samych liter o tej samej wielkości,
  2. ilustracje – taka sama stylistyka i charakter,
  3. zdjęcia – podobne aranżacje, pomysł, emocja, kadr, barwa,
  4. układ grafiki względem tekstu,
  5. konkretny element graficzny, który powtarzamy.

Główną cechą Key Visuala powinna być elastyczność, możliwość przenoszenia go na różne elementy marki. Dlatego najczęściej nie jest to typowy szablon. Nie jest to jeden plik, który można wykorzystywać na zasadzie kopiuj i wklej.

Gdzie i jak stosować key visual?

Key Visual w dużych firmach urasta wręcz do rangi symbolu jakości. Aby Key Visual stał się rozpoznawalny, musi być stosowany we wszystkich obszarach komunikacji:

  1. na stronie internetowej,
  2. na wizytówkach,
  3. na gadżetach reklamowych,
  4. na papierze firmowym i kopertach,
  5. na samochodach,
  6. w wystroju wnętrz firmowych,
  7. na wszelkich pozostałych nośnikach reklamowych (szyldy, banery, ulotki etc.).
Rozpocznijmy współpracę
Napisz wiadomość na hello@cg2.pl
lub zadzwoń +48 77 300 03 30

Prześlij zapytanie

Wybierz rodzaj projektu
Ustal budżet w PLN (netto)