Content marketing - treści na stronę

Szybka i konkretna informacja nie odchodzi do lamusa, jednak nie od dziś wiadomo, że słowa kreują nasz świat, dlatego do tworzenia treści na stronę internetową należy podejść profesjonalnie i z pewnego rodzaju wyczuciem.

Skuteczny content powinien być jednocześnie czytelny i użyteczny dla odbiorców oraz wartościowy dla Google. 

Przygotowanie treści na stronę internetowe jest ważną częścią budowania strategii content marketingowej. Poprzez stronę czy serwis internetowy chcemy skutecznie dotrzeć do klientów i zainteresować ich naszą ofertą. Aby jednak osiągnąć ten efekt publikowane treści muszą spełnić kilka warunków.

Jak ważny jest content strony internetowej?

Szybka i konkretna informacja nie odchodzi do lamusa, jednak nie od dziś wiadomo, że słowa kreują nasz świat, dlatego do tworzenia treści na stronę internetową należy podejść profesjonalnie i z pewnego rodzaju wyczuciem. 

Język jest tworem żywym i choć wydaje się, że wszyscy posługujemy się tym samym, w praktyce wygląda to zupełnie inaczej. Dlatego przy tworzeniu treści należy wziąć pod uwagę grupę docelową, do której treści będą skierowane, branżę, cel czy styl.

Wydawać by się mogło, że profesjonalna strona internetowa będzie operowała profesjonalnym językiem – nic bardziej mylnego! Dobrze stworzona treść jest przede wszystkim naturalna i zrozumiała dla odbiorcy. Naszpikowanie tekstu skomplikowanymi terminami czy słownictwem branżowym powoduje, że strona staje się toporna i odpychająca, a jej przeglądanie nie wiąże się z przyjemnością, a przecież chodzi o to, by odbiorca wracał do niej jak najczęściej.

Jak przeprowadzić research i dostarczyć tego, czego oczekują klienci?

Współcześnie już każda branża ma swoje przedstawicielstwo w internecie, dlatego też rynek wymaga treści i wiedzy z różnych dziedzin. Jak sobie z tym radzić? Przede wszystkim wiedzę i dane należy czerpać z rzetelnych źródeł zarówno internetowych, jak i tradycyjnych. Każdą pozyskaną informację należy kilkakrotnie sprawdzić i zweryfikować, a przed przystąpieniem do pisania uporządkować treści w sposób logiczny. 

Niezależnie od tego, co stanowi oczekiwania Klienta, tekst zawsze jest poprzedzony dokładnym i rzetelnym przygotowaniem, co w późniejszej pracy daje możliwość stworzenia nie tylko tekstu przystępnego, ale przede wszystkim profesjonalnego.

Najważniejsze rekomendacje dotyczące redagowania treści:

  • Używaj właściwego języka dostosowanego do odbiorcy.
  • Używaj zrozumiałego słownictwa, wyjaśnij użyte trudne słowa.
  • Nie używaj metafor, słów zapożyczonych i skrótów.
  • Pisz krótkie zdania (do 20 słów).
  • Buduj pozytywne zdania w stronie czynnej.
  • Porządkuj treści aby były zrozumiałe, a struktura dokumentu była przejrzysta.
  • Zadbaj o małą objętość publikacji, zgodnie z zasadą "krótko i zwięźle".
  • Nie pisz całych słów dużymi literami.

Jak ważne są unikatowe i wartościowe treści z punktu SEO?

Współcześnie na rynku mamy do czynienia z ogromną konkurencją, a monopol na dany produkt czy usługę jest coraz mniej spotykany w globalnej gospodarce. Jeśli więc firma nie może przyciągnąć klientów wyłącznie za pomocą oferty, musi działać marketingowo na polu opisów i treści. Proste i ogólne informacje nie są już atrakcyjne zarówno z punktu widzenia odbiorców, jak i SEO.

W 2011 roku Google wprowadziło algorytm, który nagradza oryginalne i wartościowe treści, co znacząco wpływa na pozycjonowanie strony. Im bardziej oryginalne i kreatywne treści, których nie można znaleźć nigdzie indziej, tym większa szansa na sukces. Oznacza to także, że teksty słabe, wielokrotnie powielane czy po prostu skopiowane obniżają ranking strony w Google, a tym samym ginie ona w czeluściach internetu.

Ale to nie wszystko!

Profesjonalnie zaprojektowana strona internetowa, ze świetnym i wartościowym contentem nic nie dadzą, jeśli nie znajdziemy jej w wynikach wyszukiwania. Dlatego projektując stronę, należy zoptymalizować ją pod wyszukiwarkę Google. Największą liczbę odwiedzin mają przecież witryny pojawiające się na pierwszych jej stronach. 

Profesjonalna agencja interaktywna projektująca i wdrażająca, a potem dbająca o miejsce w sieci naszej strony internetowej zadba o to wszytko i uzyskamy produkt, który będzie dostosowany do oczekiwań, ale także wpisze się w wymagania wyszukiwarek. 

Najważniejszym efektem będzie ładnie wyglądająca, przejrzysta strona z wartościowymi tekstami, wysoko pozycjonowana w wynikach googla. W ten sposób osiągniemy cele biznesowe.
 

Wskazówki dot. przygotowania treści wraz z kompozycjami graficznymi:

  • Używaj jednolitego tła dla obszaru tekstu.
  • Minimalny kontrast treści do tła powinien wynosić 4.50:1.
  • Stosuj czcionki: bezszeryfowe, o prostym kroju (nie kursywa), których litery nie są mocno zagęszczone, grubość liter jest zbliżona do kroju czcionki Arial, posiadają małe i duże litery.
  • Stosuj duży rozmiar czcionki powyżej 12 pt. / 12 px / 2,2 mm.
  • Stosuj interlinię powyżej 1.15 rozmiaru stosowanej czcionki.
  • Stosuj marginesy pomiędzy akapitami o minimalnej wysokości równej rozmiarowi wykorzystanej czcionki.
  • Nie twórz przekazu za pomocą kolorów i nie stosuj różnych kolorów tekstu, ludzie mogą ich nie odróżniać.
  • Dobieraj proste ilustracje i zdjęcia, które zawierają jednoznaczny komunikat, są łatwe do zrozumienia.
  • Stosuj jednolity zestaw styli obiektów w dokumencie.
  • Twórz semantyczny dokument w edytorze tekstowym, którego składowe są zgodne z typem danych jakie zawierają. Np. dane tabelaryczne  przedstaw jako tabelę, listę pozycji zdefiniuj jako listę wypunktowaną lub numerowaną, śródtytuły powinny być zgodne z hierarchią nagłówków w dokumencie.
  • Wyróżniaj wytłuszczeniem lub obramowaniem ważne informacje.
  • Nie stosuj zapisu kolumnowego, grafika obok bloku tekstowego to również zła praktyka.
  • Stosuj wyrównanie treści do lewej (nigdy nie justuj tekstu).
  • Blok tekstu powinien być wąski, przyjmuj się, że dobra kompozycja zawiera od 40 do 80 znaków w wersie.
  • Tworząc dokument, uzupełnij jego metadane (tytuł, nazwa pliku, opis zawartości, autor itd.).
  • Twórz teksty alternatywne dla grafik oraz wykresów, w prosty sposób opisując ich zawartość.

Ile kosztuje przygotowanie treści na stronę?

Gdybyśmy zapytali biegacza, ile kosztuje jego bieg, to zapewne padły by pytania o długość trasy, czas, obuwie i tak dalej. Podobnie jest z przygotowywaniem treści na stronę – nie istnieje jeden sztywny cennik tworzenia contentu strony, wszystko zależy od długości tekstów i poziomu ich skomplikowania, układu czy rozbudowy. 

Profesjonalny copywriter nie przygotuje dobrego tekstu w kilka minut i w każdej chwili. Jego praca musi być poprzedzona rzetelnym przygotowaniem, które często zajmuje więcej niż samo stworzenie treści. Dodatkowo profesjonalny copywriter redaguje swój tekst w trakcie tworzenia, a także po nim – kilkukrotne czytanie, nanoszenie poprawek, sprawdzanie składni czy poprawności językowej to żmudna praca, ale przynosi wymierne efekty w postaci oryginalnej treści. Nie bez znaczenia pozostaje także wena twórcza – bez pomysłu na tekst nawet stosy praktycznych informacji nie stworzą niczego ciekawego.

Podsumowanie

XXI wiek to era internetu i wszechobecnej informacji. Ważne jest, aby treści wyróżniały się na tle konkurencji i nie były kolejną bezwartościową kopią tego, co można już znaleźć. Oryginalność, kreatywność, otwartość na niestandardowe rozwiązania przyciągają uwagę odbiorców, a tym samym gwarantują sukces strony internetowej.

Oprócz aspektu wizualnego i grafiki ważny jest także element merytoryczny, a ten tworzy właśnie profesjonalnie napisany tekst. Dobra strona internetowa nie tylko przyciąga klientów, ale wzbudza ich ciekawość i motywuje do bliższego poznania.

Współczesny odbiorca nie oczekuje już wyłącznie strony, która ładnie się prezentuje, ale także strony, która jest przejrzysta i prosta, na której porusza się bez barier. Treści, na które natrafia, muszą być skrojone na miarę, przygotowane z należytą starannością i wzbudzać w kliencie poczucie wyjątkowości. Teksty na stronach internetowych są niczym dobre danie – oprócz wyglądu, który przyciąga oko, muszą być także „zjadliwe”, a te najlepiej stworzone są wręcz wyborne.

Rozpocznijmy współpracę
Napisz wiadomość na hello@cg2.pl
lub zadzwoń +48 77 300 03 30

Prześlij zapytanie

Wybierz rodzaj projektu
Ustal budżet w PLN (netto)